Handelsvillkor
Villkor hos Beova Group
Allmän information
Beova-gruppen
Willemoesgade 7, 1:a våningen.
9000 Ålborg
CVR-nummer: 40949844
Telefon: 42330928
E-post: info@beova.dk
Priser
Hos Beova Group är alla priser i danska kronor och anges inklusive moms och avgifter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna från dag till dag utan föregående samtycke. Reservation görs för slutsålda varor.
Betalning
Beova Group accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Betalning debiteras först från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i DKK, danska kronor och inkl. moms. Vi reserverar oss för prisfel och slutsålda/utgående varor.
Leverans
Beova Group strävar efter att skicka beställningar som görs före kl. 15.00 samma dag. Beställningar som görs därefter skickas följande arbetsdag.
Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från 35 DKK. Varorna levereras till den leveransadress som anges vid beställning.
Vi levererar inte utomlands och inte heller till Färöarna och Grönland.
Dina varor skickas med Bring, Instabox, PostNORD eller DAO.
OBS: Om det inte finns plats på utlämningsstället kommer paketet att flyttas till närmaste utlämningsställe, vilket du kommer att meddelas om. Om problem uppstår, vänligen kontakta kundtjänst.
Varorna levereras varje vardag. Din vara levereras inom 1–3 arbetsdagar efter beställning.
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att anges specifikt innan köp av dessa varor.
Rätt att klaga
Enligt den danska köplagen har vi 2 års reklamationsrätt. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få produkten reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet/felet. Beova Group täcker returkostnaderna i rimlig utsträckning.
För returer, reklamationer och utövande av ångerrätt, vänligen skicka till:
Beova-gruppen
Willemoesgade 7, 1:a våningen.
9000 Ålborg
Postförskott accepteras inte.
Återbetalning
Om det gäller en återbetalning, vänligen ange bankinformation i form av kontonummer och kontonummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Denna information kan lämnas utan risk via e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för att vi ska kunna fullgöra återbetalningen.
Ångerrätt
Det finns 30 dagars full returrätt på varor köpta i vår webbutik.
Perioden räknas från den dagen;
- Var du tar emot beställningen.
- Tar emot den sista varan i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera olika varor, beställda i en beställning, men levererade individuellt eller i flera omgångar.
- Tar emot sista partiet eller sista delen i fysisk besittning vid avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
- Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en viss period.
Du måste själv stå för returkostnaderna.
Avbokning måste meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och du måste returnera försändelsen senast 14 dagar efter avbokningen. Meddelandet ska göras via e-post på info@beova.dk. I meddelandet måste du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Om du vill returnera varan till oss måste du fylla i den bifogade returblanketten och skicka varan till:
Beova-gruppen
Willemoesgade 7, 1:a våningen.
9000 Ålborg
Du kan inte avbryta köpet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att tydligt meddela oss om detta.
Varor som inte omfattas av ångerrätten
Följande typer av varor omfattas inte av ångerrätten:
- Varor som är tillverkade enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.
- Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
- Varor som på grund av sin beskaffenhet är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
- Varor där förseglingen är bruten.
- Tillhandahållna icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga förhandsgodkännande och medgivande av att ångerrätten upphör när tjänsten har utförts i sin helhet.
- Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om prestationen har påbörjats med konsumentens uttryckliga förhandsgodkännande och medgivande att denne därigenom förlorar sin ångerrätt.
- Tidningar, tidskrifter eller magasin, exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.
- Avtal som ingåtts på offentlig auktion.
- Varor som snabbt försämras eller blir föråldrade.
Återvända
Du måste returnera din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du måste stå för de direkta kostnaderna för att returnera varorna. Vid retur av varorna ansvarar du för att varorna är korrekt förpackade. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Processen går snabbare om du också fyller i och bifogar vårt ångerformulär.
Du bär risken för varorna från leveranstillfället tills vi har mottagit dem tillbaka.
Vi accepterar inte paket som skickas med postförskott.
Varans skick vid retur
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning på varorna som orsakats av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varorna som om du provade dem i en fysisk butik.
Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara begagnad. Det innebär att om du ångrar köpet får du endast en del av eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet - av returen. För att få hela köpeskillingen tillbaka måste du således testa varan utan att faktiskt använda den.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du givetvis tillbaka det belopp du har betalat till oss.
Vid en värdeminskning som du är ansvarig för kommer denna att dras av från köpeskillingen.
Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som uppstår till följd av att du valt en annan leveranstyp än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och senast 30 dagar från den dag då vi informeras om ditt beslut att utnyttja din ångerrätt. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har avtalat om annat.
Vi kan komma att hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit den returnerade varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation som visar att du har returnerat den dessförinnan.
Integritetspolicy
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss och handla på vår webbplats behöver vi följande information om dig:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om vad du har köpt
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att leverera varorna till dig och för att hantera förfrågningar gällande ditt köp. Behandlingen sker i enlighet med reglerna i vår personuppgiftspolicy för Beova Group. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad användare.
Klagomålsalternativ – översikt och länkar:
Om du har ett klagomål gällande en produkt som köpts i vår webbutik kan du skicka ett klagomål till:
Den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens klagomålslösningscenter
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är konsument bosatt i ett annat EU-land kan du lämna in ditt klagomål på EU-kommissionens onlineplattform för klagomål.
Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@beova.dk

